• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lån med 3 anmärkningar från 2017

Blancoblanco

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
1 Januari 2019
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
77
Poäng
217
Det var riktigt usel ränta för någon som har dom förutsättningarna som du listar. Jag fick samma ränta med 600K i blanco 7 förfrågningar historiskt skuldsaldo hos KF och dessutom över 10% i UC-risk...
Så känner jag också.. bara att gratulera er med andra ord:D Tror du jag har någon möjlighet att förhandla med Nordea? Jag har ju ”bara” sökt ett vanligt privatlån via deras webb. Har inga andra lån varken hos Nordea eller någon annan bank.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 894
Mottagna reaktioner
1 878
Poäng
1 277
Låter ju sjukt högt med de förutsättningarna.
 

Blancoblanco

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
1 Januari 2019
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
77
Poäng
217
Låter ju sjukt högt med de förutsättningarna.
Känns som de va? Lutar åt att ringa Nordea och fråga om dom vill ha kvar mig som kund ens, har du koll på om jag kan försöka förhandla ner räntan på ett vanligt privatlån eller ska jag söka nytt lån direkt och lösa lånet på Nordea?
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
@Bramserud Fan va sjukt, jag fick 7,55 % ränta hos Nordea som är ”min” bank. Privatlån på 150 k, stadig inkomst inga anmärkningar och 0,1 i kreditbetyg. Borde jag ringa min bank omgående och förhandla om ,eventuellt byta bank? Möjligtvis att jag är relativt ung men 7,55 känns ändå mycket om du fick 7,5 med anmärkningar

Ja det är väl någon sorts halvstatlig sossebank? Det låter inte som ett ställe som man är kund på om man är kräsen...
 

Nyfikentill1000

Kunnig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Mars 2019
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
114
Poäng
287
Känns som de va? Lutar åt att ringa Nordea och fråga om dom vill ha kvar mig som kund ens, har du koll på om jag kan försöka förhandla ner räntan på ett vanligt privatlån eller ska jag söka nytt lån direkt och lösa lånet på Nordea?
Planerar du att ta fler lån inom snar framtid? Annars hade jag gjort en ansökan på lendo/advisa direkt! Tror inte du kommer kunna förhandla räntan något nämnvärt..
 

Blancoblanco

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
1 Januari 2019
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
77
Poäng
217
Planerar du att ta fler lån inom snar framtid? Annars hade jag gjort en ansökan på lendo/advisa direkt! Tror inte du kommer kunna förhandla räntan något nämnvärt..
Nej det planerar jag ej! Tycker dock det är smidigt med Nordea genom att man sköter allt elektroniskt med räkningar osv. Har du något tips på en bra och smidig bank där man kan sköta allt elektroniskt?
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 454
Mottagna reaktioner
1 005
Poäng
897
Tycker Nordea hör till en av de sämre som online bank. Så vilken du än väljer är typ bättre.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 454
Mottagna reaktioner
1 005
Poäng
897
Antar att det var svar till mig? Har dom flesta bankerna som Nordea att du kan få avier osv via mobilen?

Ja, de större iaf.
Har inte så bra koll på hur det är med Ica banken och den de typer av bankerna.

Men skulle tro det funkar rätt bra där med.

Ett tag sen jag använde Nordea men minns att deras app var inge vidare.

Men helt klart ska du först kontakta din bank och fråga vad dom kan göra med räntan och sedan säga dom det är att du byter bank.

Ser dock att de större bankerna inte är så intresserade av blanco krediter längre. Dom tjänar så groteska pengar på bolånen redan
 

Blancoblanco

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
1 Januari 2019
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
77
Poäng
217
Okej! Ska kika med Nordea och sedan ta det därifrån, tack för din input!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp